گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

وقتی واکسن کرونا دغدغه ۷۰ساله‌ها می‌شود | آغاز فراخوان دز دوم از فردا ۳۱ خرداد در مشهد

  • کد خبر: ۷۱۳۱۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
وقتی واکسن کرونا دغدغه ۷۰ساله‌ها می‌شود | آغاز فراخوان دز دوم از فردا ۳۱ خرداد در مشهد
این روزها نگرانی از دز دوم واکسن کرونا یکی از دغدغه‌های افراد بالای ۷۰سال شده است و مدام با مراجعه به مراکز بهداشتی یا در تماس‌های تلفنی جویای پاسخ این سؤال هستند که دز دوم واکسن کی و با چه برندی به آن‌ها تزریق خواهد شد.

جانقربان | شهرآرانیوز- این روزها نگرانی از دز دوم واکسن کرونا یکی از دغدغه‌های افراد بالای ۷۰سال شده است و مدام با مراجعه به مراکز بهداشتی یا در تماس‌های تلفنی جویای پاسخ این سؤال هستند که دز دوم واکسن کی و با چه برندی به آن‌ها تزریق خواهد شد.

آقای میلانی از افرادی است که واکسن چینی کرونا در دز اول دریافت کرده است و حالا بعد از گذشت ۲۹روز بنابر اعلام قبلی مرکز بهداشتی مراجعه کرده است. او که حدود ۷۵سال سن دارد، می‌گوید: وقتی دز اول را می‌زدیم، خانم پرستار تأکید می‌کرد که سر ۲۹روز باید و حتما و بدون هیچ تأخیری برای دز دوم مراجعه کنم. اما الان که موعد آن شده است، می‌گویند واکسن نداریم و اگر دیرتر شد، اشکالی ندارد! می‌گویند تا ۲ماه فرصت هست، درحالی‌که روز اول می‌گفتند دقیقا باید سر ۲۹روز بیایید!

پسر خانم هاشمی هم از این‌دست نگرانی‌ها دارد. او که مادرش را با ویلچر به مرکز بهداشت آورده است، می‌گوید: مادرم دیابت دارد و می‌ترسم تأخیر در واکسن برایش مشکل ایجاد کند. الان که واکسن نیست می‌گویند اشکالی ندارد، ولی آدم چه می‌داند چه پیش می‌آید. تازه معلوم هم نیست که واکسن دوم هم‌نام اولی باشد! خدا به‌خیر کند! کاش تا وقتی همه دزها را دریافت نکرده بودند، واکسیناسیون نمی‌کردند.

این‌دست مشکلات و نگرانی‌ها برای خیلی از سالمندانی که در انتظار دز دوم واکسن کووید۱۹ هستند، وجود دارد و در کنار آن‌ها سؤال بسیاری از ۶۵ساله‌ها نیز زمان شروع واکسیناسیون است.

 

فعلا برای تزریق دوز اول واکسن کرونا فراخوانی نداریم!

 

آقای قربانی که حدود ۶۵سال دارد، می‌گوید: کلی با خودم کلنجار رفتم و بچه‌ها اصرار کردند که واکسن بزنم که قبول کردم. حالا که من راضی شده‌ام، واکسن نیست. چون یک‌بار عمل قلب باز هم کرده‌ام، نگرانم که چه واکسنی بزنم. نمی‌دانم این واکسن‌های ایرانی چطور است! دخترم که می‌گوید اگر ایرانی‌اش را بزنیم بهتر است، ولی خودم مطمئن نیستم. از طرفی این بنده‌های خدا گیر دز دوم هستند و از طرفی دیگر نمی‌دانم چه دردی است که فکر می‌کنیم کار خارجی‌ها بهتر است.

فراخوان دوز دوم از فردا

درباره نبود دز دوم واکسن و زمان ورود آن و پایان انتظار برای افراد بالای ۷۰سال، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز می‌گوید: دز دوم واکسن کرونا وارد شده است و از فردا دوشنبه ۳۱ خردادماه فراخوان آن آغاز خواهد شد. پیش از این دلیل فراخوان‌ندادن، واردنشدن واکسن بود که این مشکل حل شده است.

دکتر حمیدرضا رحیمی می‌افزاید: به‌احتمال زیاد فراخوان افراد ۶۵ساله نیز از اواخر همین هفته آغاز خواهد شد و واکسن ایرانی را نیز تزریق خواهیم کرد.

وی خاطرنشان می‌کند: وزارت بهداشت میزان سهمیه واکسن، زمان دقیق ورود و فراخوان‌ها را باید اعلام کند و دراین‌زمینه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مجزا عمل نمی‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->